Frequently Asked Questions (FAQs)

Soalan Lazim

Question: How do I make payment?

S: Bagaimanakah kaedah pembayaran yang boleh saya lakukan?

FMstore uses and accepts payment via the iPay88 payment gateway.

FMstore menggunakan dan menerima pembayaran melalui gerbang pembayaran iPay88.

Question: What is the iPay88 gateway?

S: Apa itu gerbang pembayaran iPay88?

iPay88 is a secure online payment gateway (accredited by Bank Negara Malaysia) that offers customers a safe transaction over the internet. iPay88 also uses 3D secure (?) where extra authentication from the bank is required.

iPay88 adalah gerbang pembayaran yang terjamin (ditauliah oleh Bank Negara Malaysia) dengan menawarkan transaksi yang selamat melalui internet kepada para pelanggan.

iPay88 payment gateway

Question: How secure and trustworthy is the iPay88 system?

S: Adakah sistem iPay88 ini selamat dan boleh dipercayai?

iPay88 is the same Online Payment Gateway System currently used by many licensed Financial Institutions. For that reason, stores can be certain of iPay88 security and database management. iPay88 is notified as an Online Payment Switching Gateway by Bank Negara Malaysia under the payment system act in 2006.

iPay88 adalah Sistem Gerbang Pembayaran Atas Talian yang sama digunakan oleh kebanyakan institusi Kewangan Berlesen. Oleh sebab itu, para peniaga yakin akan sekuriti iPay88 dan pengurusan pangkalan datanya. iPay88 diiktiraf sebagai ONLINE PAYMENT SWITCHING GATEWAY oleh Bank Negara Malaysia dibawah akta sistem pembayaran pada tahun 2006.

Question: Why do I have Mobile88.com shown in my credit card transaction records rather than FMstore?

S: Mengapa Mobile88.com tertera dalam rekod transaksi kad kredit saya dan bukan FMstore?

This is because our payment gateway partner, iPay88 (owned by Mobile88.com Sdn Bhd) collects payment on behalf of FMstore.

Ini adalah disebabkan rakan gerbang pembayaran kami, iPay88 (dimiliki oleh Mobile88.com Sdn Bhd) mengutip bayaran bagi pihak FMstore.

Question: Why does Mobile88.Com appears on my billing statement?

S: Mengapa Mobile88.com tertera di dalam penyata bil saya?

iPay88 Sdn Bhd has appointed Mobile88.com Sdn Bhd as its sole authorised reseller of all iPay88 merchants. If you have a Mobile88.com or Mobile88.com Sdn Bhd shown in your statement, it is very likely that you have placed an online order with us.

iPay88 Sdn Bhd telah melantik Mobile88.com Sdn Bhd sebagai pengedar tunggal yang dibenarkan untuk semua peniaga iPay88. Jika Mobile88.com atau Mobile88.com Sdn Bhd tertera di dalam penyata anda, besar kemungkinan anda telah membuat pesanan atas talian bersama kami.

Question: How do I know if my payment has gone through?

S: Bagaimana saya boleh tahu sekiranya pembayaran saya sudah berjaya?

When you submit your payment details, the iPay88 payment service will request authorisation from your Card Issuer and carry out any fraud screening checks on FMstore. Depending on the outcome of the authorisation request, you will see either a successful or a failed message on your screen which will confirm the result of your transaction.

Apabila anda menghantar butiran pembayaran anda, perkhidmatan pembayaran iPay88 akan meminta kelulusan daripada Pengeluar Kad anda dan membuat semakan saringan palsu ke atas FMstore. Bergantung kepada keputusan permintaan untuk kelulusan, anda akan melilhat sama ada mesej berjaya atau gagal pada skrin anda yang akan mengesahkan transaksi anda.

A successful payment will also be confirmed by email. This email will include the details of your purchase and your Transaction ID, which is a unique reference for your payment, and should be quoted on any correspondence
with FMstore. It will be sent by iPay88 to the email address you have provided when submitting your payment details.

Pembayaran yang berjaya juga akan disahkan melalui emel. Emel ini akan mengandungi butiran pembelian dan Transaksi ID anda, iaitu rujukan unik bagi pembayaran anda. Transaksi ID ini merupakan rujukan anda di dalam semua urusan surat menyurat dengan FMstore. Ia akan dihantar oleh iPay88 kepada alamat emel yang telah diberikan semasa anda mengemukakan butiran pembayaran.

If you receive more than one email but you have only made one purchase, please contact sale@fmstore.com.my immediately.

Sekiranya anda menerima lebih daripada satu emel tetapi anda hanya membuat satu pembelian, sila hubungi sale@fmstore.com.my dengan kadar segera.

Question: Why was my payment declined?

S: Mengapa pembayaran saya ditolak/tidak berjaya?

This could be due to various reasons. However, iPay88 is not privy to the exact reason why the transaction has been declined. Some possible reasons may include:

Ini boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Walau bagaimanapun, iPay88 tidak diberitahu mengapa transaksi anda ditolak. Antara beberapa sebab yang boleh menjadi puncany adalah:

  • The card/personal details entered do not match the information held by your Card Issuer 

  • The card does not have sufficient funds to cover the amount of the purchase 

  • The card has been reported as lost/stolen and been cancelled by your Card Issuer 

  • The card has or is due to expire and has been replaced by your Card Issuer 

  • The card has recently been replaced by your Card Issuer but not yet activated 

  • The card cannot be used to pay for goods/services via online transactions 

  • There may be a problem with your Card Issuer’s authorization system 

  • You have not activated the 3-D Secure PIN (Verified by Visa and MasterCard SecureCode) of your card
  • Kad/butiran peribadi yang dimasukkan tidak sama dengan maklumat yang diberikan oleh Pengeluar Kad anda
  • Kad tersebut tidak mempunyai baki yang mencukupi untuk menampung jumlah pembelian
  • Kad tersebut dilaporkan sebagai hilang/dicuri dan telah dibatalkan oleh Pengeluar Kad
  • Kad tersebut telah atau akan tamat dan sudah ditukar ganti oleh Pengeluar Kad anda
  • Kad tersebut telah ditukar ganti oleh Pengeluar Kad tetapi masih belum diaktifkan
  • Kad tersebut tidak boleh digunakan untuk membuat pembayaran barangan/perkhidmatan melalui transaksi atas talian
  • Kemungkinan terdapat masalah dengan sistem kebenaran Pengeluar Kad anda
  • Anda tidak mengaktifkan PIN Keselamatan 3-D (Disahkan oleh Secure Code Visa dan Mastercard) kad anda

If you are sure that one of the reasons above does not apply to your payment attempt, we recommend that you try again. However, should the problem persist, please contact your Card Issuer to find out further information.

Jika anda pasti bahawa sebab-sebab seperti di atas tidak berkaitan dengan percubaan pembayaran anda, kami cadangkan agar anda cuba lagi. Walau bagaimanapun, sekiranya masalah ini berterusan, sila hubungi Pengeluar Kad anda untuk mengetahui maklumat lanjut.

Question: Is it secure to shop with FMstore?

S: Adakah selamat untuk saya membeli-belah dengan FMstore?

We guarantee that all transactions made with FMstore is safe. This means that you pay nothing if unauthorised charges are made to your card as a result of your shopping with FMstore.

Kami memberi jaminan bahawa setiap transaksi yang anda buat di FMstore adalah selamat. Ini bermakna bahawa anda tidak akan membayar apa-apa caj sekiranya terdapat sebarang transaksi yang tidak sah yang telah dicaj kepada kad anda hasil daripada transaksi beli-belah di FMstore.

We want your online shopping experience with us to be worry-free. Thus, we have employed SSL (Secure Socket Layers) encryption which is the industry standard encryption for online purchase. All personal information including your credit card number will be encrypted by SSL.

Kami inginkan pengalaman membeli-belah dalam talian anda bersama kami tanpa sebarang kembimbangan. Oleh itu, kami menggunakan enkripsi data SSL (Secure Socket Layers) iaitu sistem enkripsi data standard industri untuk pembelian dalam talian. Semua maklumat peribadi termasuk nombor kad kredit anda akan dilindungi oleh SSL.

SSL encrypts order information to avoid any decoding of information by outsiders. To check the security of your connection, refer to the URL address bar of your browser window when you begin to checkout. If you see an unbroken key or a closed lock (depending on your browser), then SSL is active. When accessing a secured server, the first character of the site address will change from "http" to "https".

SSL akan memastikan maklumat pesanan anda dilindungi bagi mengelakkan sebarang penyahkodan maklumat daripada pihak lain. Untuk memeriksa keselamatan sambungan anda, rujuk kepada tab alamat URL di browser window semasa anda membuat semakan keluar. Jika anda melihat kunci tidak terhenti atau kunci tertutup (bergantung pada browser yang digunakan), maka SSL adalah aktif. Apabila anda sedang mengakses server bersekuriti, aksara pertama bagi alamat laman web akan berubah daripada "http" kepada "https".

Q: I have signed up but am unable to log in with my password. Why?

S: Saya telah mendaftar tetapi tidak dapat log masuk dengan kata laluan saya. Mengapa?

This could be because you have not verified your account. Upon signing up, you will receive an email with a verification link. Please click on the verification link to activate your account. If by doing so does not resolve the problem, kindly contact us at info@fmstore.com.my for further assistance.

Ini mungkin disebabkan anda masih belum membuat pengesahan akaun. Sebaik sahaja mendaftar, anda akan menerima emel dengan pautan pengesahan. Sila klik pada pautan pengesahan tersebut untuk mengaktifkan akaun anda. Sekiranya berbuat demikian tidak membantu, sila hubungi kami di info@fmstore.com.my untuk maklumat lanjut.

 

Q: I have an account with FMstore but I forgot my password. What should I do?

S: Saya mempunyai akaun dengan FMstore tetapi terlupa kata laluan saya. Apa yang perlu saya lakukan?

Go to My Account page and click on “Forgot Password?”. You will be required to enter your email address and a new password will be sent to your email account.

Pergi ke laman My Account dan klik pada "Forgot Password? ". Anda perlu memasukkan alamat emel dan kata laluan baru akan dihantar ke akaun email anda.

 

Q: How do I change my personal information and shipping address?

S: Bagaimana saya hendak menukar maklumat peribadi dan alamat penghantaran?

Login to your account and edit your account details.

Log masuk ke akaun anda dan edit butiran anda.

 

Q: Can I shop with FMstore without creating an account?

S: Bolehkah saya membeli-belah dari FMstore tanpa membuat pendaftaran akaun?

You need to create an account first before you can shop with us. The process is simple. Once you have created an account with us, it will make shopping with us easier. Simply login with your email address and password, and all your customer details will be retrieved instantaneously.

Anda perlu mempunyai akaun bersama kami sebelum membeli-belah. Prosesnya adalah mudah. Sebaik anda mendaftar akaun bersama kami, ianya akan menjadi lebih mudah untuk anda membeli-belah dengan kami. Hanya log masuk alamat emel dan kata laluan, semua maklumat anda akan diambil secara automatik.

 

Q: How can I get the latest information on FMstore’s news and promotions?

S: Bagaimana saya boleh dapatkan maklumat terkini mengenai berita dan promosi FMstore?

You may subscribe to our monthly newsletter to get the latest news and promotions of our merchandise and other industry insights. (NOTE: To confirm this with FMstore).

Anda boleh melanggani suratberita bulanan kami untuk mendapatkan berita dan promosi terkini produk barangan dan lain-lain berita industri.

 

Q: How can I unsubscribe from the newsletter’s mailing list ?

S: Bagaimana boleh saya hentikan hentikan langganan daripada senarai melnya?

You can unsubscribe by emailing us at info@fmstore.com.my with subject “Unsubscribe” and we will remove your email from our mailing list.

Anda boleh berhenti melanggan dengan menghantar emel kepada kami di info@ fmstore.com.my dengan tajuk emel "Unsubscribe" dan kami keluarkan emel anda daripada senarai mel kami.

Q: I have received a few emails from FMstore. What are “Orders Received”, “Orders Processed” and “Order Shipped”?

S: Saya telah menerima beberapa emel daripada FMstore. Apa yang dimaksudkan dengan “Pesanan Diterima (Orders Received)”, “Pesanan Diproses (Orders Processed)” dan “Pesanan Telah Dihantar (Orders Shipped)”?

Order Received: This email informs you that FMstore has received your order and will process it as soon as possible.

Pesanan Diterima: Emel ini memberitahu anda bahawa FMstore telah menerima pesanan anda dan akan memprosesnya secepat mungkin.

Order Processed: This email confirms that FMstore has processed your order.


Pesanan Diproses: Emel ini untuk mengesahkan bahawa FMstore telah memproses pesanan anda.

Order Shipped: This email confirms that FMstore has delivered/shipped the order to your shipping address.

Pesanan Telah Dihantar: Emel ini mengesahkan bahawa FMstore telah menyerahkan barangan/pesanan anda ke alamat penghantaran anda.

 

Q: Can I return an item after it has been delivered to me?

S: Bolehkah saya memulangkan barangan selepas ia dihantar kepada saya?

Yes but terms and conditions apply. Please refer to http://fmstore.com.my/index.asp?p=/static/return_refund_policy.html for more information.

Boleh tetapi tertakluk pada terma-terma dan syarat-syarat. Sila rujuk kepada http://fmstore.com.my/index.asp?p=/static/return_refund_policy.html untuk maklumat lebih lanjut mengenai perkara ini.

 

Q: I can't find a particular product/item that I want from FMstore online store. What can I do?

S: Saya tidak dapat mencari produk/item tertentu yang saya mahu dari FMstore secara dalam talian. Apa yang boleh saya lakukan?

You can contact us at sales@fmstore.com.my for further enquiries. We will try our best to assist you.

Anda boleh hubungi kami di sales@fmstore.com.my untuk pertanyaan lanjut. Kami akan cuba yang terbaik untuk membantu anda.

 

Shipping Policy

Polisi Penghantaran

Carriers

Ajen Penghantaran

We use the following carriers to deliver our orders:

Pos Laju

Kami menggunakan syarikat penghantaran seperti berikut untuk menghantar pesanan kami:

Pos Laju

Order Tracking

Penjejakan Pesanan

If a tracking # is provided by the shipping carrier, we will update your order with the tracking information.

Jika nombor penjejakan pesanan diberikan oleh syarikat penghantaran, kami akan mengemaskini pesanan anda dengan maklumat penjejakan pesanan.

Shipping Rates

Kadar Penghantaran

The rate charged for the shipping of your order is based on the weight of your products, and your location. Before the final check-out page you will be shown what the cost of shipping will be, and you will have a chance to cancel your order if you decide not to proceed with the purchase.

Kadar yang dikenakan bagi penghantaran pesanan adalah berdasarkan kepada berat produk dan lokasi penghantaran anda. Sebelum ke halaman ‘keluar akhir’, lampiran kadar penghantaran akan ditunjukkan kepada anda dan anda berpeluang untuk membatalkan pesanan anda jika anda membuat keputusan untuk tidak meneruskan pembelian tersebut.